vesper

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sedím

Alebo o pocite citového mrzáka a strachu.

Sedela som v aute pred domom. Na sedadle šoféra sedel on. Plakal. Veľký chlap plakal. Zdesene som sa na neho pozerala a pocítila som neopísateľné znechutenie. Možno ma aj striaslo. Neviem. Viem, že sa mi to ani trochu nepáčilo. Nepáčilo sa mi to čisto zo sebeckých dôvodov. Pristihla som sa pri myšlienke, že dôvody, prečo ho stretávam týmto aktom pominuli. Stretávam ho, aby som sa smiala, aby sme mali dobrý čas, aby sme nič neriešili a len tak si plávali životom a zrazu zbytočný prejav slabosti, alebo čo to vlastne bolo.

Bolo to zvláštne a veľmi ma to naľakalo.

Vrátilo ma to späť do minulosti. V hlave mi prebehla retrospektíva posledného vážneho vzťahu.

Neveriacky som na neho pozerala a opýtala sa ho čo tu nacvičuje, či sa nezbláznil. Povedal, že mu je to ľúto, že mu je ľúto, že ma opäť sklamal, že ma nechce stratiť. Myslím, že som urobila taký ten divný zvuk podobný: „ Heh?!“ A zakrútila hlavou. Nechápala som to.

Veľký chlap plakal. Plakal kvôli hlúposti. Plakal, lebo nedostál svojho slova a sám pred sebou klesol. Aspoň to tvrdil. Možno len nechcel klesnúť v mojich očiach. Rovnako ako ja mnohokrát predtým som nechcela klesnúť v očiach iných. Plakal, lebo dostal strach, strach, že ma stratí.

Bolo to zvláštne a vôbec ma to netešilo.

Napadlo ma, či sa zo mňa náhodou nestáva citový mrzák, ktorého nadšenie z niekoho dokáže veľmi rýchlo vyprchať pri malom zaváhaní toho druhého.  Stalo sa mi to pred mesiacom s mužom menom Nevolať a stalo sa to teraz. Ten prvý nevedel čo chce a ten druhý to chcel až príliš. A nič z toho sa mi nepáčilo. To prvé mi evokovalo ľahostajnosť a to druhé strach. Strach, ktorý mám vlastne aj ja a možno aj preto ničím niektoré veci už v zárodku, lebo vzorce správania sa až neuveriteľne opakujú. Nielen tie ich, ale aj tie moje. Presne pri týchto pocitoch som sa v sobotu pristihla.

Boli sme na večeri.

Pozerala som na neho a videla som strach.

Svoj vlastný.

Strach, že sa zo mňa stane citový mrzák...

 


o ničom | stály odkaz

Komentáre

  1. toto je epidémia..
    citových mrzákov je strašne vela..
    publikované: 07.07.2009 13:00:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  2. plakal zo strachu, že ťa stratí?
    z toho by jedna fakt citovo zrmzla ...
    to nemôže baviť :(
    publikované: 07.07.2009 13:09:09 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  3. ellie , ma pravdu...
    ...a je to nakazlive. Pravdepodobne si z neho ucinila dalsieho citoveho mrzaka. :)
    publikované: 07.07.2009 13:28:03 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. .
    a naco si s nim ?
    publikované: 07.07.2009 13:32:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  5. hmmm asi moj prispevok nevysiel tak ako mal
    ell - neviem ci ich je vela, ale myslim, ze kazdeho obcas prepadne ten pocit
    petula - ano plakal lebo sa bal, aj ja som tiez v minulosti plakala lebo som sa bala... ked to clovek vidi na druhom ostava znechuteny a potom ma napadlo ako musel byt v minulosti niekto iny zo mna znechuteny...
    sestko - kazdy je zodpovedny sam za seba
    sygon - je to len opis chvilkoveho pocitu
    publikované: 07.07.2009 13:45:22 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Vesper...
    fúha... Bebečko dostal výpoveď?! Nuž, časy sa menia.
    Niekedy sa zdá, že život je len o pokusoch. Pokus za pokusom sa prehrýzaš životom, keď sa už-už zdá, že pokus bude úspešný, niečo do toho vlezie a ty zasa stojíš na začiatku.
    A napokon sa môže stať, že do pokusov už nebudeš vkladať city - až potom je to v keli.
    publikované: 07.07.2009 13:48:26 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Vesper,
    som na tom zrejme akosi podobne. Som mimoriadne citlivá a tým až neuveriteľne zraniteľná. Pekne si opísala svoje pocity.
    publikované: 07.07.2009 13:48:54 | autor: vrabciak (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. :)))
    lasky - normalne by som spontane napisala "ja ta milujem" ale to by tvoja pani nebola nadsena, tak si ma rozosmial, nebola vypoved - rozpravali sme sa o tom a uvidime, pri prvom zavahani nie je nutne davat vypovede, ale treba pocuvat svoje pocity...

    vrabciak - dakujem :)

    publikované: 07.07.2009 13:56:09 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Vesper...
    no, ja tiež nemôžem napísať "Vesper, ja ťa milujem", neprešlo by to cenzúrou. Ale môžem prepašovať "Vesper, ja ťa žeriem... ((-:"

    Takže nie výpoveď? Len bububu? Treba asi ešte obrusovať nejaké tie hrany, ale neobrusuj všade, niekde je potreba nechať si tvrdé časti... ((-: Tak obrusujte vzťah, nech to klape!
    publikované: 07.07.2009 14:01:51 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  10. aj veľkí chlapci
    plačú a to je dobre...:-)))
    publikované: 07.07.2009 14:08:28 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  11. A teraz buc múdry.
    Jedna napíše „Veľký chlap plakal ... a vôbec ma to netešilo“, druhá „a naco si s nim?“ a tretia že „Aj veľkí chlapci plačú a to je dobre...“

    Sa nečudujte, dámy, že sme z vás jeleni parohatí.
    publikované: 07.07.2009 14:35:01 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Plakal, lebo dostal strach, strach, že ma stratí.
    to som si myslela aj ja, a on plakal nad svojím bohapustým životom,...nech si poplače, mňa by nedojal, taký si vždy nájde náhradu :-) O_ô
    publikované: 07.07.2009 14:56:20 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  13. ved vesper pravdepodbne tiez nie je svatica...
    ..rigidna krestanka. Mozno su vsetko len dosledky bohapusteho zivota a hriechu predmanzelskeho sexu. :) Aj plac, aj znechutenie...
    publikované: 07.07.2009 15:09:38 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. sestko :-)))
    tvoje kresťanské hriechy sú mi na smiech, ešteže mám od kresťanstva odstup, čo však neznamená, že by som neocenila jeho istý prínos :-) O_ô
    publikované: 07.07.2009 15:20:49 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  15. :)))
    dere -"on plakal nad svojim bohapustym zivotom" paci sa mi tento tvoj koment

    ked vidime slzy asi by sa mala u nas objavit lutost, ale niekedy sa nedostavi, dostavi sa znechutenie, lebo uz mame nejake skusenosti...

    racan, matahari - niekedy je dobre, ze placu, inokedy nie, zalezi to len od toho, co my pri tom citime...

    sestko - a mozno je vsetko uplne inak :)
    publikované: 07.07.2009 15:26:38 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Po smiechu byva plac...
    ....zvykne inak casto dodat moj otec.
    publikované: 07.07.2009 15:26:42 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. sestko a neprichádza a neprichádza
    aj mne učiteľka na základnej hovorila všeličo,..si pamätám..."po smiechu prichádza plač a škrípanie zubov",...je to nič nehovoriaca poznámka, ale na malé deti pôsobivá :-))))))))))) O_ô
    publikované: 07.07.2009 15:30:37 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Derechura,....
    ...ale s takou poznamkou by si hadam suhlasila, ze po velkej opitosti prichadza velke bolenie hlavy a nevolnost?
    publikované: 07.07.2009 15:39:28 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. sestko jasné, že uznávam
    aj predchodziu som uznala :-) ale bohužiaľ s opitosťou nemám skúsenosti, ale dovolím si jednu poznámku aj ja, keď máš chuť tak sa smej, keď máš chuť piť tak pi, keď ju nemáš tak nepi, nebude ťa bolieť hlava ani ti nebude nevoľno :-)) O_ô
    publikované: 07.07.2009 15:48:42 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  20. By som sa zamyslela...
    za tým javom sa skrývajú určite nejaké hlbšie problémy dotyčného...silní muži málokedy plačú.
    publikované: 07.07.2009 16:13:46 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. hmm...
    v prvom odstavci pises co pises...a ja si myslim, ze mas pravdu ..
    lebo keby si lubila, tak by si si ho pritulila a chranila ako oko v hlave uz aj preto ze plakal... ze plakal ten tvoj velky chlap ..
    ..citovy mrazak or reakcia na urcity vztah, ktory prekrocil medze ktory si mu "ustanovila"...hmm..
    publikované: 07.07.2009 16:25:51 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Slzy sa nenosia...
    aspoň tie, ktoré vidno. Vesper zneistela, pretože je vo svojom vnútri žena. Žena, ktorá hľadá muža. Muža, ktorý ju ochráni, nech to znie akokoľvek čudne. Muž môže plakať iba do dlaní, ktoré vedia, že je muž. Vesper to ešte o ňom nevie...
    publikované: 07.07.2009 16:44:54 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. veď vravím, všetko je relatívne
    aj ten veľký chlap - tiež je len človek

    a propos, slzy liečia, ale, je pravda, že ak, tak niekde doma v kúte,
    ale, na druhej strane, asi si ho fakt dostala (nechcem povedať, že - ty potvora jedna)
    publikované: 07.07.2009 21:49:19 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  24. zaujimave nazory na chlapske slzy
    cokomilka - neviem to posudit, nebolo to prvykrat co som to zazila, ale vzdy ma to prekvapuje, asi je to tak ako povedal Rick, niektore veci netreba vidiet...

    jajaj - ked ti poviem, ze som nic "neustanovila" uveris mi? povedala som len svoj nazor

    rick - mozno ma rick pravdu

    kameliaB - potvory nehraju cistu hru, ale mozno ta cista hra robi zo mna potvoru, kto vie...

    vsetkym dakujem :)
    publikované: 08.07.2009 05:59:20 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  25. dobre rano :)
    Vesper, trosku si odporujes?...cista hra ako pises a kazda hra ma svoje hranice a smernice myslim..;-))
    .. nesudim ani nahodou-- mne je to jedno...len som napisala svoj uhol pohladu/pocit ktory mi po precitani vyvstal..
    :)
    publikované: 08.07.2009 07:14:03 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. jajaj
    neodporujem - vies kolko ludi zaskoci otvorenost, skus to, budes prekvapena :)

    otvorenost je pre mna cista hra, ludia nie su zvyknuti na otvorenost

    p.s. tento clanok cita aj dotycny
    publikované: 08.07.2009 07:17:39 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  27. vesper,
    vieš aký je môj pocit?
    čistá hra jednej vyhorenej ženskej
    publikované: 08.07.2009 08:15:08 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  28. zaujimave,
    predtym ten nadvecovy,analyticky vztah k sexu, teraz krutost Dominy k nejakemu uboziakovi. Nechodis ty na inspiraciu do EMMY na clanky typu "Privedte ho k sialenstvu svojim klitorisom"..mile damy..?
    publikované: 08.07.2009 15:41:40 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. fuha
    kamelia - tvoj pocit ti neberiem, moj je iny :)

    jaro - kde vidis tu krutost? kde vidis pozu dominy? :)

    asi sa mi tento prispevok vazne nepodaril, ale je zaujimave citat co vyvolava v nahodnych citateloch
    publikované: 08.07.2009 18:18:26 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  30. vesper, ale veď sa nič nedeje, len debatujeme
    o pocitoch
    jednoducho mám pocit, že je to dobrý chlap (veď žena tvojho kalibru má okolo seba prevažne schopných chlapov), že ťa má rád a buď nechce byť len hračkou alebo si získala jeho dôveru natoľko, že sa nepotrebuje "hrať" na veľkého silného chlapa, ale prejavil aj svoje pocity

    ale podľa toho mi vychádza, že tieto vzťahy typu :"aby sme nič neriešili a len tak si plávali životom" sú vždy spojené s rizikom zlomu
    publikované: 08.07.2009 20:12:38 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  31. zle chvile
    Ach, skoda,ze musim napisat, ze presne tieto iste pocity ake popisujes som zazila tolkokrat aj ja... ked zacal plakat, nenastalo ziadne utesovanie, len chlad, trpela som pri tom a bola znechutena zaroven, nemohla som sa pozerat na to jeho zufalstvo a zniest to vedomie,ze je to kvoli mne. Ked chlapi placu kvoli nam, je to ako stratit pevny bod o ktorom sme si mysleli,ze je neotrasitelny. A tiez si spominam,ze podobne som sa aj ja zlozila pred jednym, ktoreho to znechutilo..nastastie som to vycitala z jeho tvare hned v tej chvili a bolo mi jasne,ze sa v takejto situacii uz nikdy nechcem ocitnut. Vtedy treba zobrat posledne zbytky hrdosti na plecia a ist dalej, inym smerom...
    publikované: 08.07.2009 21:21:20 | autor: freesia (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. dobry clanok,
    dobre komenty,specialne ocenujem lasky 13:48,cenzura-necenzura,keby ma nebolela hlava ako psa,alebo kona(boli ich vobec hlava?)tiez by som vyhrkla nieco v zmysle,ze ho za ten koment milujem.ako si to,vesper, myslela s tym velkym chlapom?neslo skor o pocit z toho,ze vedla teba sedel chlpaty obor,ktory plakal a az komentujuci z neho nejakym omylom urobili silneho muza?tym nespochybnujem,ze moze byt,ale to sa v predchadzajucich clankoch neriesilo.cim ta sklamal,ake slovo nedodrzal,cim si mu to tak nandala,ze si ho rozplakala?je to vobec nutne toto ludom robit?pytam sa,lebo sama mam tieto debilne sklony.nie je lepsie priznat si pravo na slabosti,na zlyhania a priznat ich aj inym?to je totiz tak jednoduche a nicneriesiace zdesene pozerat na niekoho placuceho kto nas sklame...
    publikované: 09.07.2009 01:51:55 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Bonnie... (-:
    keby si bezhlavo skákala do vzťahov, hlava by ťa nebolela. Vidíš, o koľko jednoduchšie to majú také žabky-skokanky... (-:
    Tie ženy, čo vkladajú svoje hlavy pod ruskú ruletu vzťahu, mávajú hlavybôl, keď zistia, že ich nový muž je hlavný_vôl... ((-:
    (vopred sa ospravedlňujem za "drísty", ale je tooooľko hodín...)
    publikované: 09.07.2009 02:40:37 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Nuz Vesper,
    co by si si pomyslela o chlapikovi ktory by sa tu chvastal ako mu nejaka placuca chudera klaci pri nohach a on citi iba preeukrutne znechutenie. Ale uznavam depka sa da liecit aj systemom "posli dalej"
    publikované: 09.07.2009 07:12:54 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. lasky,
    o5 pekny koment:-))moc pekny:-)ale dovodov na hlavybolenie moze byt viac.napriklad aj ked chlap neni vol,ked je super,len napriklad neni single a napriklad nie v klasickom slova zmysle,ale ze ich neni jeden,ale ich je viac a neda sa ich stihat.alebo taky upal.alebo opica.alebo tumor.alebo pretazenie.zhodou okolnosti som mala som na mysli fyziologicku bolest hlavy,ale vobec mi nevadi,ze si to ponal po svojom.stejne som s nou vydrbala,rano som si vzala mega prasok:-)prajem vsetkym bezbolestny den:-))
    publikované: 09.07.2009 07:49:43 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  36. hmm
    jaro - aka depka? ake chvastanie?

    ten prispevok je o slzach a strachu, o tom ako ich kto vnima a co v nom vyvolavaju...

    chce to trosku nadhlad
    publikované: 09.07.2009 07:57:11 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  37. fressia, bonnie, lasky
    dakujem za zastavenie a pochopenie
    publikované: 09.07.2009 07:58:55 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  38. jasnacka Vesper,
    je to iba clanok, ale ja citatel reagujem na tvoje predstavy a emocie svojimi. Tak ako si ty uzivas predstavu Dominy stojacej niekomu na krku tak ja som na opacnej strane...a sa branim, vis.
    publikované: 09.07.2009 08:36:43 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. sakra
    to vytvaram o sebe krasny obraz, musim sa nad sebou zamysliet a uvedomit sa :)
    publikované: 09.07.2009 08:39:50 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  40. v pohode
    mna iba nastartovalo take male protirecenie/normalna sucast zenskej artilerie/ Na jednej strane si sa vykreslila ako chladna, nedostupna bohyna /ktora napr. sa vobec nemusi bat ze niekoho strati/ a vzapati si sa polutovala ze aka si ty hrozna.
    publikované: 09.07.2009 08:58:30 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. hmm
    neviem ako to vysvetlit, ale skusim

    su tu dva aspekty 1. dovody preco sme s niekym a 2. samotne muzske slzy

    1. u kazdeho hladame nieco ine a ked to najdeme a zrazu to tam nie je, kladieme si otazku, co dalej? je to chvilkove? co pri tom citim? da sa to zmenit? etc snazime sa pocuvat vlastne pocity, teda aspon ja

    spominany priklad a teraz budem vyzerat velmi zle v ociach citateloch, tento muz bol opisany v predchadzajucich clankoch, bolo opisane aj co sa ocakava a slzy tam nemaju miesto, je na to niekolko dovodov... ale predovsetkym je to nasa vzajomna dohoda, ano myslim si, ze urcity typ vztahu je mozne mat na zaklade vzajomnej dohody a toto je ten pripad

    2. muzske slzy - vsetci sme citlivi, ale ja asi nechcem vidiet muzske slzy, ja chcem vidiet muza ako jedinca, ktory ma ochrani... to mas ako matky a deti, myslim, ze deti nechcu vidiet svoje matky plakat...
    publikované: 09.07.2009 09:07:45 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Uf to bola analyza
    netreba to tolko rozoberat, s toho co hovoris je jasne ze slzy si zakazala. A potom ze preco Domina. Ked ty mozes drazdit, mozem aj ja, nie?
    p.s. vies o tom ze mytologicki hrdinovia revali jak male decka?
    publikované: 09.07.2009 09:25:21 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. HA
    zabudol som, dalsie protirecenie: studena,nedostupna Vesper sa chce bezbranne stulit do narucia svojmu Achillovi, ktory nereve, lebo dostal zaracha.
    publikované: 09.07.2009 09:39:34 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
    .
    publikované: 09.07.2009 09:44:52 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  45. ..:))).. .:)))))))))))))..
    aj silné ženy potrebuju objatie.. a podporu.. a tú im majú poskytnúť muži..

    a aj mna vie plačúci muž prekvapiť.. takže jaro.. nie je to o domine.. je to skôr o sklamaní ženy zo slabosti muža..

    zvlášť,ked o nej ani netušila..
    publikované: 09.07.2009 09:56:54 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Mám
    dojem, že by ti pomohlo byť sama. Ale nie na týždeň ani na mesiac. Muž menom Nevolať, muž menom Ĺútosť, nie si spokojná ani s jedným, nemyslíš, že stále len riešiš neuspokojivé vzťahy k mužom ?

    Zas a znova vidím, že celibát a samota nie sú tým najhorším spôsobom (pre)žitia života
    publikované: 09.07.2009 09:59:54 | autor: lalalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Ešte
    ku sklamaniu, mňa by definitívne sklamal niekto, kto nedokáže plakať vôbec. Čo furt máte so silnými mužmi, ste v stredoveku ?
    publikované: 09.07.2009 10:02:17 | autor: lalalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. vstupim vam do toho ak mozem
    vesper - na rozdiel od jara ta chvalim za to vysvetlenie a podpisujem ho.dohoda je dohoda,tie sa maju dodrziavat,zvlast chlapi maju radi vyraz "ruku na to"-ucia sa to odmala a su typy vztahov,kde v predmete dohody slzy nie su a tento vztah bol tak popisany; ked vidim niekoho plakat,mam automaticku reakciu ho chranit a pomahat mu...ale tiez sa potom pytam,kto ochrani mna,lebo nemam ambiciu byt ochranca sveta i vsetkych muzov.tiez to skor ocakavam od muza.keby som sa narodila ako muz,tak by som sa tak chovala:-)(a chapala by som to/sa) :-)))

    chcela som napisat i jarovi,zdalo sa mi po prvom precitani,ze rozumie niecomu,comu ja nie,po druhom sa mi zdalo,ze ja rozumiem a on nerozumie a teraz uz vobec neviem,co som mu chcela napisat...tak nic
    publikované: 09.07.2009 10:04:22 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  49. dobre bonnie
    pravidlam rozumiem, len sa mi tak trochu zda ze pravidla urcuje iba Vesper a to potom nie su ziadne pravidla.
    publikované: 09.07.2009 10:37:44 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. jaro - preboha a ako si k tomu dospel
    dohoda je dvojstranny akt

    lalalka - nic neriesim, len opisujem pocity, nic viac nic menej
    publikované: 09.07.2009 10:42:25 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Vesper samozrejme
    ved o tom hovorim. Co si mala zakazane ty? A pod hrozbou akeho trestu? Ze ho stratis? Ty si predsa bola to cenne co on ziskal a on bol to prijatelne z mnohych ponuk ak sa nemylim.
    Ale kam sme sa to preboha dostali mile damy? Bavime sa tu o dost absurdnej "dohode". Kam by ste vy poslali frajera ktory by vam zakazal nejaku dolezitu zivotnu funkciu ktorou napr. plac podla mna je?
    publikované: 09.07.2009 10:52:56 | autor: jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. oukej jaro, mylis sa, ale nebudeme to tu rozoberat
    niektorym vztahom iste emocie neprospievaju fullstop
    publikované: 09.07.2009 10:57:49 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  53. dohoda ma pravidla
    tu tvoria obe strany,abo jedna-ta "tvorivejsia",ale pristupuju na nu obe strany,takze o dohodu akiste slo.ten vztah je o smiechu a sexe,take su ocakavania,nedivim sa,ze vesper bola zarazena,ked videla slzy.ked do dohody pridaju i slzy a emocie,ktore s nimi suvisia,uz zarazena nebude,ale budeme citat ine clanky...ze?:-)) btw,je to vyborne tema na zamyslenie,premyslala som,aky mam myself postoj k muzskym slzam a dosla som k zaujimavym vysledkom-ako inak,paradoxnym.
    publikované: 09.07.2009 11:42:20 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Slzy v očiach muža
    nemusia byť znakom jeho slabosti a môže ich prijať aj žena, inštinktívne hľadajúca v mužovi oporu.

    Zdá sa mi, že podstatné je, kedy sa slzy objavia a aké emócie nimi muž dáva žene najavo.

    Ak muž plače nad sebou, ak si slzami čosi vynucuje, ak nimi ženu zaháňa do kúta a berie jej tým pocit istoty či slobody, môžu u ženy (paradoxne) vyvolať chlad, strach, pohŕdanie...
    publikované: 09.07.2009 12:42:19 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  55. ano,racan,
    uz je dost blizko mojim zaverom:-)
    publikované: 09.07.2009 13:08:44 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  56. vesper
    skutočne silní chlapi sú tí, ktorí sa NEBOJA priznať svoju slabosť. Plač je jednou z najsilnejších ženských zbraní a muži majú to právo tiež. Raz za päťročnicu, povedzme :-) Skôr sa ho opýtaj, prečo sa tak stalo , napriek pocitu znechutenia. Možno bol znechutený aj on z tvojej následnej reakcie, možno to bol aj test teba samej . A ak je aj inteligentný, nielen výkonný do postele, bol to pre neho jasný signál nechcieť od teba nič iné. Prepáč.
    publikované: 09.07.2009 13:33:49 | autor: warrior (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. suhlasim s 1.vetou
    warriora.je tu niekto,kto suhlasi so zbytkom jeho komentu?
    publikované: 09.07.2009 13:42:38 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  58. pocujte, ľudia,
    debatujeme tu , akoby sme denne videli na každom rohu ufňukaného chlapa

    moja skúsenosť mi hovorí, že ak chlap plače, má na to asi váážne dôvody, pravda, ak nejde o nejaký ojedinelý prípad mužskej hystérie v podobe fňukania a to môže spokojne plakať aj sám nad sebou,lebo kto z nás vie, čo sa mu práve vtedy honí hlavou?

    a ešte mi napadá, že každý chlap, ak vychádza z doterajšej výchovy, aká sa tu pestuje, si svoje slzy musí uvedomovať ako trápnosť, čo mu ešte zhoršuje jeho nepríjemnú situáciu, do ktorej sa dostal

    a ešte som uvažovala, ako by som sa cítila ja pri plačúcom chlapovi? asi by mi napadlo, že dotyčný tú "ľahkosť bytia" v podobe sexu a žiadnych citov asi neúspešne kamufluje a že nemá v tom "obchodnom zväzku", ktorý uzatvoril pocit úplnej telesnej, duševnej a sociálnej pohody

    asi by ma v prvom okamihu premohol pocit previnenia, že som ho ja do tejto neutešenej pozície dostala, bolo by mi ho asi ľúto, že nedokáže byť taký tvrďas ako ja..ale to som ja .. neberte to ako návod
    publikované: 09.07.2009 13:50:12 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  59. takze
    tiez suhlasim s prvou vetou warriorovho komentu, ale... ee. plac nie je iba, "iba" zenska zbran (llebo nou moze byt, ale to neznamena, ze nou automaticky je) ak placem nemusim si automaticky nieco vynucovat, mozno iba detoxikujem a tento sposob "detoxikacie" u chlapov bezny nie je, takze moze miast... ak chlap stretol zenu, ktora si slzami vzdy iba nieco "vynucovala", je mi ho luto.

    a Racan, "...ak nimi ženu zaháňa do kúta a berie jej tým pocit istoty či slobody, môžu u ženy (paradoxne) vyvolať chlad, strach, pohŕdanie...", takto to funguje na mna... aj ked je dolezite, PRECO tie slzy, lebo ja vyhradne len s "vynucovanim" si niecoho nesuhlasim. ak poznam dovod, viem lepsie zareagovat... plac je podla mna strasne, strasne intimny, proste musim asi vo vztahu "dospiet", aby som pred niekym dokazala plakat a aj ho plakat videla...

    a este odvec: ja ak placem nad tym,ze som krava, tak nechcem chlapa, ktory budem plakat so mnou a hovorit "oh, ty si krava, oh" a celu ma pritom zaslzi, skor potrebujem pristup "hej, si krava, no co teraz, tak to ideme (problem) vyriesit"

    a odvec 2: slzy stahuju pory :). (no kurevsky po nich stipu oci.
    publikované: 10.07.2009 16:20:12 | autor: outsideristka (e-mail, web, autorizovaný)
  60. muzske slzy per se
    mi vobec nevadia. Mne sa dokonca aj pacia muzi, ktori vedia prejavit svoje city (citlivost nerovna sa slabosstvo, prave naopak, aspon pre mna).

    Co sa tyka zamyslenia nad blogom, uplne suhlasim s Racanom - "Zdá sa mi, že podstatné je, kedy sa slzy objavia a aké emócie nimi muž dáva žene najavo."
    publikované: 11.07.2009 03:49:08 | autor: sofa (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. som omdletý
    Je po 23-tej, prečítal som si všetky príspevky a som mierne prekvapený. Zo žien, samozrejme. Akoby ste nevedeli, čo vlastne chcete, to myslím globálne, ako ženské pokolenie. Každá síce tvrdí svoje, tá druhá s ňou súhlasí, čosi pridá, ďalšia to zamietne, tretia sa pripojí a nakoniec sa zhodnú s prvou. Na strane jednej tvrdíte, že veľký muž by plakať nemal, pretože sa to akosi nehodí a je to opovrhnutiahodné, ale zároveň chcete mať pri sebe citlivého, nežného a jemného muža. A akosi podozrivo kontrastujete mužské fyzično s jeho prejavmi emócií. No, ono to nie vždy harmonizuje. Poznám ženy, ktorým sa plačúci muži páčia, možno aj pre pocity prevahy a sily, ktoré v tom momente žena nadobúda. Osobne nie som po stránke fyzickej výraznejší testosterónový typ a nie som ani naklonený extrémnym citovým prejavom zo strany mužov, pretože mi to moja introvertná podstata nedovoľuje. Ale viem pochopiť ľudí, ktorí nedokážu ovládnuť ventil citov a jednoducho to z nich unikne, aj keď sú to veľkí a nesladkí muži. Tak čo vlastne chcete? Byť dobré chlácholivé partnerky alebo "že dominy"?
    publikované: 13.08.2009 23:20:53 | autor: pininfarina (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. pininfarina
    cital si nepozorne, odpovede su vzdy v clankoch

    su situacie, kedy slzy nie su namieste, to je cele

    a dakujem za precitanie, ale nemal by si zabudat na maly technicky detail, na webe nie je vsetko...
    publikované: 14.08.2009 12:03:48 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014