vesper

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

O anonymite, recyklácii a slobode

Včera som na týchto stránkach strávila pomerne veľa času. Čítala, prezerala, rozmýšľala prečo ľudia píšu, akí ľudia tu píšu, ako tu nájdem zaujímavých autorov okrem tých čo poznám. Touto cestou zdravím môjho favorita Riepera, Po Písmenku, ale aj nádejného Emča. Na nič mimoriadne som neprišla. Tie dôvody poznáme, potreba vypísať sa, podeliť sa o radosti so svojimi známymi, alebo len pomasírovať si vlastné ego umelým zvyšovaním čítanosti prostredníctvom recyklácie starých článkov a mnohé iné.


Zaujala ma práve tá recyklácia. Čo mám z toho, keď uverejňujem niečo, čo už bolo publikované? Podobnú otázku som položila aj adminovi, lebo ma to prekvapilo a nikde inde som sa nestretla s recykláciou tak očividnou ako práve tu. Dostala som od neho návod ako to robiť. Celkom ma to pobavilo.

Prečo recyklujeme články? Aby sme dosiahli dočasnú čítanosť? K čomu nám je dočasná čítanosť? K dočasnému uspokojeniu vlastného ega? Všetko dočasné je pominuteľné.

Pravda ma očarila svojim necenzurovaným priestorom k slobodnému vyjadrovaniu a zabezpečenie anonymity. Už len samotná anonymita nám dovoľuje písať bez servítky. Avšak nekontrolovateľné písanie môže viesť k vytváraniu hlušiny a hľadanie kvalitných textov sa premení na hľadanie ihly v kope sena.

A tak ma napadá, je dobré, aby mala sloboda prejavu svoje hranice? Sme naozaj natoľko zrelí, aby sme boli schopní pochopiť elementárne zákony slušnosti? Alebo sme na tom tak zle, že akákoľvek umelo vytvorená ego masáž je lepšia ako žiadna?

Netuším.

Viem len, že nemám rada plytké urýchľovače.


o životných ilúziach | stály odkaz

Komentáre

  1. mnooo
    ja viem ze stale tu niekto zevraj nieco recykluje, ale kedze nejak ma to na rozne stranky, ktore to vraj robia netaha, ani ma to nestve. aj ja recyklujem, asi trikrat som to doteraz spravil, dovod?
    chcel som mat pokope v clanku to, co sa mne paci a znova to ukazat...ved aj film si pozriem viackrat, knihu precitam viackrat...

    ide o to ci to je nutene, alebo slobodne.
    kto si to nehava vnutit, to je skor jeho problem, ako recyklatora :)
    publikované: 02.01.2009 11:58:21 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  2. noncreativ
    ak si raz nieco napisal, tvoj citatel si to najde u teba, opakovana recyklacia znamena u mna nedostatok fantazie

    ak chces mat clanky po sebe, oznacis si ich mozno ako sukromne alebo nieco podobne, este neviem ako to tu funguje, alebo si ich das do jednej temy

    ak pozeras opakovane film alebo citas opakovane nejaku knihu, zvycajne vzdy vyvola u teba ine pocity a potom je namieste napisat novy prispevok na staru temu, v ktorom sa odvolas na to predchadzajuce :D

    publikované: 02.01.2009 12:08:00 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  3. záleží, na čo teraz tou recykláciou mieriš..
    su tu opakovačky člankov z večera do dna.. robili sme to viacerí..aj ja.. ked som mala pocit,že sa ten článok z titulky prirýchlo vytlačil.. a mnohokrát som mala pocit,že aj plánovane..

    dnes to robi už len blogzin.. ostatní blogeri prijali dohodu o nerepublikovaní..

    pokial sa recykluje článok po polroku, garantujem ti,že to nikto ani nepostrehne..

    a inak.. sú filmy,ktoré som videla niekolko krát..aj knihy som čítala viackrat.. vždy sa tam da najsť niečo,čo si predtým nevidela.. tak prečo nie?..

    je fajn,že sa zamyšlaš nad dôvodmi.. dúfam len,že sa nenechaš ovplyvniť väščinou, a nebudeš raz robiť presne to,čo tí ostatní..:)))

    držím päste..
    publikované: 02.01.2009 12:10:30 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. vesper
    ta nesuhlasim :)
    nemam rad ked za tri dni vidim tri tie iste clanky, beriem, toto je blbost :)
    aaaaale ak mam pol roka blog a chcem spisat a znova ukazat, ze aha napriklad toto je u mna dobre a publikujem to (publikoval som tak niekolko veci v jednom clanku) a ako pripomenutie aj pre inych, ci nalakanie inych to vidim ako super vec.. ide oto ako si to kazd spravuje sam...

    o citanost mi nejak nejde, kedze stovka citatelov hore dole ma nezabije (ani tisicka) a fantazie mam dost, ked nemam, netvorim :)))

    proste na republikaciu o akej vravim ja, mam svoj dovod a je spravny a basta :))

    zato tie vase vytlacene clanky tiez vytlacajuine clanky ell...a to je potom kolotoc....
    publikované: 02.01.2009 12:17:07 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  5. ell
    zaujimavy nazor, je pochopitelne, ze titulka zabezpecuje citanost, ale pokial to robis kvoli titulke, je to presne to tej docasnej citanosti :D

    netusim co robia ostatni a tak neviem povedat co budem ci nebudem robit, rozhodne recyklacia tam nebude patrit

    pisanie nie je honbou za citanostou, pisanie by nam malo robit radost

    nahnat citanost je prilis jednoduche, napisat dobry text a byt najdeny je vyzva :D

    publikované: 02.01.2009 12:18:00 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  6. noncreativ
    a ta dobre, neberiem ti ho len s nim nesuhlasim :D
    publikované: 02.01.2009 12:20:24 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  7. vesper
    ved ano ano :) pohoda, ja len ze nie kazdy si vsimne clanok na prvy sup, a potom je podla mna dobre raz za cas ukazat u seba co je dobre a nalakat novych citatelov, nie citanost v cislach :)
    ale vlastne sa rozumieme :P
    aa "nahnat citanost je prilis jednoduche, napisat dobry text a byt najdeny je vyzva :D" ;) tak tak
    publikované: 02.01.2009 12:25:07 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  8. články nerecyklujem :)
    len raz som opakovane uverejnilajeden článok o milovaní, kvôli žene, ktorú som chcela potešiť a pritom bol napísaný pre muža...

    keď pozerám filmy, prežívam ich priamo v okamihu, keď ich vnímam, nepamätám si ich, ani knihy, ktoré som prečítala, muž sa mi smeje, ako je to možné, nuž je to tak, prežívam všetko odznovu...

    nepremýšľala som nad tým, prečo to robia iní ľudia, možno spomínajú na to, čo pri tých článkoch prežili a prežívajú ich odznovu, ale to by museli byť ako ja...takže majú akiste iné pohnútky...

    a myslím, že je na blogu relatívna sloboda, funguje tu societa, ktorá kontroluje činnosť ostatných blogerov svojimi reakciami na ich konanie...aj sloboda na anonymnom portáli má svoje hranice, len nie sú presne stanovené, ale lietajú kdesi medzi vzťahmi blogerov...

    a predstav si, že vďaka tvojim článkom som si spomenula práve na riepera :) k popísmenku, emčovi by som pridala ešte čoko a bv :) máte v sebe niečo spoločné, neidentifikovateľné, je to len môj POCIT a nechcem škatuľkovať ani nálepkovať...
    publikované: 02.01.2009 12:30:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  9. dionea
    treba spoliehat na zdravy sedliacky rozum a niektore veci mozno robit len s mierou, hranice sa stanovuju naozaj tazko :D

    tych dalsich dvoch idem omrknut
    publikované: 02.01.2009 12:39:02 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  10. no..vesper...
    naháňať čítanosť.. naháňaš ju už len tým,že píšeš.. to za prvé.. a v tom mal pravdu aj hogo..

    ak nenapíšeš par článkov, ktoré čitatelov chytí.. tak aj ostatné akokovlek dobré články čítane nebudu..

    ak píšeš pre svoj dobrý pocit,že si napísala niečo hodnotné na blog.pravda.sk a je ti jedno,že na to klklo 5 ludí.. prosím.. v rámci slobody rešpektujem to..

    ale ked ja napíšem článok, o ktorom si možno aj neskromne myslim,že je famozny, tak mu dám taký nadpis, aby som nim nejako nalakala čitatela aj na obsah..

    inak by bolo bezprednetne davať názvy článkom.. stačilo by všetky články označiť jednotne..

    vesper bloguje.. popísmenku bloguje.. em bloguje.. atd..atd..:))

    skús navrhnúť adminovi..:)))
    publikované: 02.01.2009 12:40:54 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. a inak..
    ak som ja recyklovala článok, tak isto nie preto,aby sa mi nahromadili čísla.. aj tak su mi tie čisla na dve veci..

    skôr som chcela, aby si ich prečítal niekto, kto si ich čítať chce.. kto pocíti potrebu po prečítaní nazvu kliknuť na ten blog..

    a že jedno s druhým súvisi...?.. navrhni adminom aj to,aby sa navšetvnosť prestala ratať.. a bude..:)))
    publikované: 02.01.2009 12:43:03 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. ell
    ja som za prirodzenu selekciu, bombasticke nadpisy pod nic hovoriacimi textami odhalis pomerne rychlo

    mna len prekvapilo to mnozstvo recyklacie, tot vsjo,ale ako vidim je to tu "zabehane" takze som uz tichucko :D

    publikované: 02.01.2009 12:47:43 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  13. nemáš byť tichučko.. najdi silu a bojuj...
    pak ťa označia tak,ako mna.. za tú, čo kriči,lebo nie je v topke..:)))))

    zabehane nie je nič.. ale.. každý sa odvolaval na blogersku slobodu.. tak ju nechajme všetkym.. či da bombasticky nazov a pod neho nič..alebo bude opakovať jeden članok 52x..

    ak to nevadi adminom, čo očividne nevadi...

    ozývať sa neoplatí.. pretože velmi rýchlo zistíš,že si iná.. že tu nepatríš.. že ťa vylúčia.. pretože rada kritizuješ.. a miluješ spory..

    to všetko tu už bolo vesper.. s ničim novým neprichádzaš..
    publikované: 02.01.2009 13:24:06 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. ell
    nemam ambicie prichadzat s niecim novym, dobre sa tu bavim a tak trochu to porovnavam s inym blogoviskom, tot vsjo

    blogerska sloboda vs hlusina pripajam zaujimavy link, ktory ma kedysi pobavil
    http://www.humno.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=1

    p.s. a svoj nazor vzdy hovorim nahlas :D
    publikované: 02.01.2009 13:32:12 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  15. ja že dáš na link na ten článok, kde jeden slávny bloger spomína aj mna..:)))
    ale.. aj tak dobre..:)))

    ja sa bavim stale.. nepretržite.. aj na tragikomedii..
    publikované: 02.01.2009 13:47:24 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. ell
    smiech cez slzy :D

    posli mi ten link na ten slavny clanok
    publikované: 02.01.2009 13:49:21 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  17. no.. tak tu je..
    v komentároch jeden odborník... na všetko.. :)))
    použi klavesnicu Ctrl F na vyhladanie..:))

    http://www.humno.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=9
    publikované: 02.01.2009 13:56:06 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. nemyslím,
    že neanonymita je aspoň čiastočnou zárukou, že blogeri budú písať so servítkou, alebo že sa budú snažiť písať aspoň trochu kultivovane, aby si hanbu nenarobili. je to presne naopak. Len kto to má po nich potom čitať?
    publikované: 28.06.2009 23:54:51 | autor: evee (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. nemyslím,
    že neanonymita je aspoň čiastočnou zárukou, že blogeri budú písať so servítkou, alebo že sa budú snažiť písať aspoň trochu kultivovane, aby si hanbu nenarobili. je to presne naopak. Len kto to má po nich potom čitať?
    publikované: 29.06.2009 00:03:15 | autor: evee (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. evee
    zaruky nie su, ale logicke zavery ano...

    re: kto to ma po nich citat - ak by neboli citatelia, nepisali by, takze to asi niekto stale cita...
    publikované: 29.06.2009 11:35:30 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014